Współczesny świat, opierający
się na sieci internetowej, potrzebuje szybkiego i sprawnego dostępu do wiadomości. Z tego też powodu Google w wyszukiwarce, którą oferuje bez przerwy poszukuje nowych rozwiązań, jakie mogłyby pomóc w jeszcze lepszym i bardziej dopasowanym pokazywaniu wyników. W ciągu ostatnich lat nastąpiło sporo zmian, które miały na celu
prezentację serwisów jak najbardziej wartościowych i spełniających oczekiwania szukających. Ale też użytkownicy sieci są coraz bardziej świadomi tego, jakich informacji będą potrzebować, i zaczynają formułować coraz bardziej precyzyjne sformułowania. Jak podaje samo Google, każdego dnia około piętnastu procent ogółu zapytań, jakie się pojawiają, są zupełnie nieznane. A jeżeli nie są znane, to wyszukiwarka w jakiś
sposób musi dać sobie z nimi radę i dopasować do nich odpowiednie, wartościowe strony. Do tego celu Google ma różnorodne mechanizmy, a w ostatnim czasie coraz częściej używany jest RankBrain, który wykorzystuje sztuczną inteligencję.
(Czytaj dalej) Algorytm ten opracowano przed rokiem i od tego czasu zdążył już pokazać swoją bardzo dużą skuteczność. Cały czas analizuje on nowe hasła które pojawiają się pierwszy raz, sprowadzając je do jednostek matematycznych zwanych wektorami. Jeżeli ktoś wprowadzi określenie, które nie było do tej pory znane, to RankBrain przy pomocy sztucznej inteligencji wyszukuje zwroty mające podobne znaczenie i tym samym pozwala na lepszą filtrację wyników.