Współczesny świat, oparty na sieci internetowej, potrzebuje naprawdę szybkiej dostępności do wiadomości. Dlatego też Google w wyszukiwarce, którą oferuje bez przerwy poszukuje nowych rozwiązań, które mogłyby pomóc w jeszcze bardziej dopasowanym i skuteczniejszym prezentowaniu wyników. W ciągu ostatnich lat nastąpiło szereg zmian, które miały za zadanie pokazywanie serwisów jak najbardziej odpowiadających oczekiwaniom szukających. Ale też użytkownicy sieci są coraz bardziej świadomi tego, jakich informacji będą potrzebować, i zaczynają formułować coraz precyzyjniejsze sformułowania. Jak twierdzi samo Google, codziennie blisko piętnastu procent wszystkich zapytań, jakie są wprowadzane, są całkowicie nowe. A jeżeli nie są znane, to wyszukiwarka musi w jakiś sposób dać sobie z nimi radę i dopasować do nich odpowiednie, wartościowe serwisy. Do tego celu Google ma różne mechanizmy, a w ostatnim czasie coraz chętniej używany jest RankBrain, który wykorzystuje sztuczną inteligencję.
(Sprawdź) Ten algorytm został opracowany przed rokiem i od tego czasu pokazał już swoją wyjątkową skuteczność. Cały czas analizuje on nowe hasła które pojawiają się pierwszy raz, sprowadzając je do jednostek matematycznych nazywanych wektorami. Jeśli pojawi się hasło, które nie było do tej pory znane, to RankBrain przy pomocy sztucznej inteligencji wyszukuje określenia o podobnym znaczeniu i dzięki temu pozwala na znacznie lepszą filtrację wyników.