Menu strony

Program ćwiczeniowy na mięśnie barków

Mięśnie naramienne są jedną z w najwyższym stopniu widocznych grup mięśniowych, a dobrze rozwinięte są traktowane przez niektórych za świadectwo zdrowia i siły. Szerokie, porządnie powiększone mięśnie naramienne są marzeniem każdego wielbiciela sportów siłowych.


mężczyzna umięśniony
To naturalnie owa grupa mięśniowa odpowiada za męską posturę typu „V”. Powiększenie potężnych barków nie jest łatwą sprawą. Aby uzyskać należycie rozwinięte muskuły, powinno się mieć porządnie ustawiony plan treningowy na barki. Teoretycznie wszelki projekt treningowy w połączeniu z właściwą dietą winien przynosić rezultaty.
Zasadniczą kwestią, nim przystąpimy do jakiegokolwiek treningu jest właściwa rozgrzewka. Jest to tym bardziej istotne, że złącza barkowe są nadzwyczaj podatne na kontuzje. Robimy kilka minut wymachy, krążenia ramion, stosujemy również ćwiczenia rozciągające. Po tak wykonanej rozgrzewce nie trzeba jednakże od razu przechodzić do ćwiczeń na wielkich ciężarach, ale poprzedzić je 1-2 partiami z mniejszym obciążeniem i większą liczbą powtórzeń. Wówczas tak przygotowane muskuły i stawy są gotowe na podjęcie należytego treningu. Stawy barkowe bardzo często ulegają kontuzjom, które potrafią wyeliminować z treningów w siłowni nawet na kilka miesięcy.
ćwiczenia
Nie ma chyba na świecie faceta jakiemu nie marzą się kuliste, obszerne barki. Kulistość barków gwarantuje prawidłowo dopasowany plan treningowy na barki, angażujące w równym stopniu pracę wszelkich trzech aktonów, z jakich tworzą się barki. W czasie treningu należy pamiętać o respektowaniu norm technicznych, oraz o regularnym oddychaniu.


Powietrze nabiera się w fazie rozciągania mięśnia, a wypuszcza je w końcowej fazie spinania mięśnia. Najprawidłowiej jakiekolwiek ćwiczenie wykonywać w seriach. Niezwykle ważne jest, by w czasie ćwiczeń zachować naturalną krzywiznę kręgosłupa. Taka poza zabezpiecza przed urazami dolnego odcinka grzbietu.
Ze względu na dużą natężenie treningu aktywizującego muskuły barków, każda początkująca osoba winna szczegółowo trzymać się treningu, który przewiduje jej plan treningowy na barki - zobacz więcej.
2019/04/16, 13:50:02