Dla większości firm najważniejsze są ich dane, od nich w praktyce może zależeć ich dalsze funkcjonowanie. Czasami można usłyszeć o przypadkach, kiedy ktoś miał całą wiedzę firmową na jednym komputerze, i jeśli ten komputer został ukradziony czy uszkodzony, to nagle miał ogromny problem. Dlatego też w trosce o bezpieczeństwo danych, nie tylko firmowych, ale również prywatnych, należy je regularnie kopiować.
Sposobów i technik będzie na to całkiem sporo, tak naprawdę najważniejsza jest w tym wszystkim odpowiednia systematyczność. Ostatnio pojawiła się jeszcze jedna możliwość, mianowicie trzymanie danych w tak zwanej chmurze. Tematyka ta jest bardzo modna w ostatnim czasie, bo też i najwięksi światowi giganci bardzo mocno w nią inwestują, a tym samym zależy im na jej upowszechnieniu. I jak wszystkie nowe rzeczy, ma rzesze gorących zwolenników, dla jakich takie rozwiązania są najlepsze i najwydajniejsze, jak również grupę przeciwników, którzy będą krytykować takie rozwiązania na każdym kroku.
A tymczasem prawda, jak w większości takich przypadków, leży pośrodku, bo trzymanie plików w chmurach może rzeczywiście dać dużo korzyści, ale jedynie wówczas jak się będzie z tego korzystać z rozsądkiem i zgodnie z potrzebami. Dla większości firm pliki w chmurze to idealna sposobność na to, aby w elastyczny sposób zarządzać danymi i mieć do nich dużo bardziej wygodny
dostęp (dobra chmura to bezpieczeństwo). Posiadanie plików na dyskach komputerów nie jest wygodne, na przykład w czasie rozmów z klientami.