Menu strony

Reklama jest naszą codziennością. Jest w każdym miejscu i mamy styczność z nią w każdym miejscu

Z reklamą mamy do czynienia każdego dnia, w sumie w każdym miejscu oraz o każdej porze. Reklamy telewizyjne oddzielają od siebie kolejne programy oraz filmy, którymi raczymy się najczęściej siedząc przed telewizorem czy plazmą. Reklamy nas atakują, jak korzystamy z Internetu, na każdej stronie, serwisie, portalu społecznościowym, czy nawet w naszej własnej skrzynce e-mail.


billboard
Idąc ulicą można dostrzec reklamy na różnych budynkach, bilbordy, neony, flagi oraz standy tekturowe. Gdy wchodzimy do sklepu, a są już tam hostessy i sprzedawcy chwalą określone produkty. Zakupujemy gazetę i nie jest ważne, czy jest do czasopismo specjalistyczne czy też pismo dla kobiet albo dziennik telewizyjny, również znajdziemy tam bardzo dużo reklam. Ponieważ coraz rzadziej możemy się także spotkać z pojedynczą reklamą. Najczęściej reklamy się grupuje, tak więc jak już reklama batonika ma przebicie, to koniecznie musi jej towarzyszyć reklama proszku, co zapewnia producentom lepsze wyniki. Nawet już w filmach oraz serialach, które tak kochamy oglądać jest coraz bardziej często tak zwane „lokowanie produktu”. Śledzimy losy ulubionej bohaterki i przy okazji nasz mózg dostrzega, że podczas ważnej rozmowy z partnerem trzymała w ręku batonik takiej a takiej marki, zaś ów człowiek popijał sok taki a taki.

reklama
Oczywiście reklama jest w stanie również służyć wyższym celom. Jeśli przykładowo duża część społeczeństwa cierpi na dużą nadwagę, korzystnie dokonać wszelkich starań, ażeby propagować zdrowy styl życia dzięki reklamowaniu produktów mlecznych, mebli konkretnych marek owoców, warzyw, nasion lub nawet samych środków odchudzających (www). Niestety najczęściej reklama to po prostu najnormalniejszy, bezwzględny biznes, w jakim wygrywa bardziej silny i nie znający żadnych moralnych czy etycznych zasad lub co gorsza granic. W tej branży więc dość często reklamy upycha się podstępnie w miejsca, w których nie powinny się znaleźć lub przekupuje się różne firmy i przedstawicieli, choć oficjalnie określa się to po prostu współpracą ze sponsorami danej firmy.

Reklama ma skutecznie oddziaływać na odbiorcę. Dlatego nie jest najbardziej ważne jakimi posługuje się sposobami: czy jest niesmaczna, nieestetyczna, czy nierzetelna, czy wywołać ma skandal albo kontrowersje. Istotne, że wokół niej robi się głośno a to zwielokrotnia zainteresowanie jej treścią i zwiększenie sprzedaży. Moc działania reklamy jej jedyną ważną dla jej twórców informacją.
2019/03/07, 07:24:02