Menu strony

Systematyczna weryfikacja bywa niezbędna we wszystkich przejawach człowieczej działalności, a zwłaszcza w sprzedaży

Prowadzenie wielobranżowego sklepu bywa obecnie prawdziwym wyzwaniem. Przyjęcie do pracy kompetentnej i przyjaznej kupującym załogi, znalezienie, a potem oferowanie chodliwego asortymentu czy bycie atrakcyjnym na rynku, to tylko niektóre z nich. Wiedząc, że nie omówimy tematu w całości, przypatrzmy się się bliżej takim dwóm wyselekcjonowanym zagwozdkom, jak ocena dostawców i testy konsumenckie. Z jednej strony popracujemy nad kontrolą jakości towaru, a z drugiej zbadamy poziom satysfakcji wszystkich kupujących w naszym sklepie.

Dostawca
Dobór dostawców jest kluczowy, zwłaszcza wtedy, gdy nasz sklep jest duży i programowo ma za zadanie oferować artykuły wielu wytwórców. Postawienie na dobry gatunek i terminowość zaopatrzenia zdaje się być tak niezaprzeczalne, jak prawa fizyki obowiązujące na świecie. Ocena dostawców (szczegółowa oferta) możne stać się częścią raty (zobacz masz więcej pytań?) całością zadań jednego z naszych pracowników. Od takiej osoby będzie oczekiwać się odpowiedzialności oraz perfekcyjnie opanowanych umiejętności międzyludzkich. Niezbędna jest także dokładność, biegłość w obsługiwaniu notebooka i oprogramowania biurowego, a także umiejętność raportowania. Wyniki przeprowadzonej rewizji będą niezwykle cenne dla prezesów i być może staną się impulsem do zmiany dostawców.


Sprawdź też

Dobry druk

samolot ciągnący baner
Obecnie, w dobie powszechnych e-maili i cyfrowych dokumentów w dalszym ciągu konieczne jest drukowanie wielu dokumentów. Nie każda osoba natomiast posiada własną drukarkę i nie każdy ma zamiar taką kupić. Samo urządzenie nie jest bowiem bardzo kosztowne, jednak tusze do drukarek wciąż potrafią niemile zaskoczyć kosztami. Nierzadko więc dużo bardziej opłacalne jest wykonanie wydruku poza domem niż na swoim sprzęcie. Z tego powodu tak licznie i prężnie działają różnego rodzaju punkty ksero, które oferują również wykonywanie wydruków.

Testy konsumenckie nie bywają przeznaczone tylko dla producentów, którzy mogą w ten sposób poznać opinię o towarach wprowadzanych na rynek. W naszym wypadku możemy na przykład ocenić skuteczność zrealizowanej kampanii reklamowej lub sprawdzić, jak klienci reagują na nowy znak firmowy. Bez reklamy naprawdę trudno pokonać konkurencję. Wykonanie takiego prawie wojskowego zadania warto powierzyć specjalistycznej agencji reklamowej, która również może zrealizować dla nas testy (zobacz również testy na prawo jazdy) konsumenckie (zobacz propozycje). W przypadku wspomnianych testów do wyboru będzie wersja wirtualna albo wykwalifikowany pracownik agencji zrealizuje personalnie lub telefonicznie sondy wśród naszych klientów. Oczywiście ta druga ewentualność wymaga wyższych środków finansowych.


W obydwu omówionych zagadnieniach niezwykle ważna jest wytrwałość w działaniu. Tylko w takim wypadku sklep na szansę odnieść zwycięstwo i tym samym wyeliminować konkurencję.